Mi az én-márka, vagy self-branding?

Nehéz egy szóval vagy mondattal megmagyarázni. A legegyszerűbben úgy tudom a jelentést szemléltetni ha azt mondom: minden, ami én vagyok, minden, ami Te vagy. Jellemzőid, külső és belső kommunikációd, gondolataid, világnézeted, hited és hiedelem rendszered, ismerősi köröd, csoportban jellemző viselkedésed, siker és kudarcfeldolgozási stratégiád, megjelenésed (magába foglalja külsődet, hajviseletedet, stílusodat, de még a weben való jelenlétedet, is….)… Ezek azok az Én-márka jegyek, melyből Én-márkád felépül, és karizmatikus, ellenállhatatlan, hiteles személyiséggé varázsolnak Téged!

Hiszem, ha látom!

Talán idáig bele sem gondoltál, vagy egyáltalán nem hiszel abban, hogy Neked is van én-márkád. Akkor most tedd próbára magadat:

1. bizonyíték: „Uh! Ez olyan/annyira Te vagy!” – Ugye, Te is mondtál ehhez hasonlót másnak és Neked is mondtak már ilyet? Amikor valaki felismeri ezt a másikban, akkor az illetőre jellemző, tipikus Én-márka jellemzőt azonosít!

2. bizonyíték: Csukd be a szemedet, és gondolj Teréz anyára, vagy ha úgy tetszik, akár matektanárodra, főnöködre… Mi jut róluk elsőként eszedbe? – Igen, bármi is jutott az eszedbe, az szintén Én®-márka jegy!

A fenti bizonyítékok arról szólnak, hogy a mindennapokban igenis felismerjük és beazonosítjuk mások legjellemzőbb tulajdonságait, jellemzőit. Ez független attól, hogy akarod vagy nem akarod, hogy legyen, mint ahogy az is mindegy, hogy milyen nemű vagy, milyen végzettséged van, egyedü esetleg párban élsz, fiatal, vagy bölcs korú vagy… Én-márkánk nem személyiségtípustól, vagy népszerűségtől függ. „Átlagos”, teljesen hétköznapi emberek is rendelkeznek vele

3 lépéses titok az erős Én-márkához! Ismerd meg, építsd fel és használd tudatosan!

1. Lépés

Fontos, hogy ne rögtön változtatni akarj, vagy építkezni, hanem legelőször közelebb kerülni a pillanatnyi Én-márkádhoz.
Önismereted segít abban, hogy lásd, valójában mit mutatsz magadról, és ez a kép összhangban van-e azzal amit láttatni szeretnél. Aki jól ismeri magát, felismeri és vállalja személyiségét, az hosszú távon óriási haszonra tesz szert.

2. Lépés

Tűzz ki konkrét célt azért, hogy irányt, utat találj magadnak legyen szó karrierről, munkáról, baráti vagy társas kapcsolatról. Céltalanul bolyongani lehet, de nem érdemes.

3. lépés

Amikor már biztos vagy mindabban ami felépít Téged, tudod a céljaidat eljön az idő, hogy elkezd tudatosan működtetni a a személyiségedben rejlő erőforrásokat, lehetőségeket. Tudatos kommunikációd biztosítja, hogy hitelesen, őszintén és hatásosan képviseld magad minden körülmények között. Azon túl, hogy jól érzed magad a bőrödben okos kommunikációval barátokat, üzletfeleket vonzol majd magad köré.

A három összetevő együttesen karizmatikus, ellenállhatatlan, hiteles személyiséggé varázsol Téged!